К основному контенту

ОГЛЯДОВА СТАТТЯ


ОГЛЯДОВА  СТАТТЯ

Виконано методистом НМЦ ПТО у Запорізькій області Семеновою Л.О.


КОМЕНТАР ЩОДО ДОБІРКИ МАТЕРІАЛІВ ДЛЯ МІКРОРЕПОЗИТОРІЮ

Як саме внормовано дослідно-експериментальну діяльність освітніх закладів на сучасному етапі та які зміни відбуваються у навчальному закладі з отриманням статусу експериментального?

На ці та інші питання можна знайти відповіді у мікрорепозиторії на тему «Організація та проведення експериментальної діяльності регіонального рівня у закладах професійної (професійно-технічної) освіти».

Наприклад, репозиторій містить тексти Положення про експериментальний загальноосвітній навчальний заклад та Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності, які регламентують дії закладів професійної (професійно-технічної) освіти щодо організації та проведення дослідно-експериментальної діяльності різних рівнів.

До речі, відповідно до п. 1.4. Положення про експериментальний загальноосвітній навчальний заклад статус експериментального навчального закладу всеукраїнського рівня надається навчальному закладу, на базі якого здійснюється дослідно-експериментальна робота з перевірки результативності та можливості застосування у практичній діяльності: освітніх, дидактичних або виховних систем, інноваційних освітніх технологій тощо.

А, відповідно до п. 3.2. Положення про експериментальний загальноосвітній навчальний заклад, виконання завдань програми дослідно-експериментальної роботи на період експерименту дозволяє вносити окреслені програмою зміни до форм комплектування, підготовки та перепідготовки кадрів, працювати за експериментальним навчальним планом, застосовувати у навчально-виробничому процесі експериментальні навчальні програми, підручники та посібники. Також вносити передбачені програмою зміни до змісту освіти, режиму функціонування (йдеться про нові форми організації навчання та виховання учнів), методів роботи педагогічних працівників, системи управління навчальним закладом, а до штатних розкладів навчальних закладів – зміни найменувань, нормативної чисельності та умов введення посад, не передбачених Типовими штатними нормативами.

У разі виробничої необхідності є можливість змінювати штати окремих структурних підрозділів або вводити посади (крім керівних), не передбачені штатними нормативами для конкретного закладу, в межах фонду оплати праці, доведеного лімітними довідками на відповідний період.

Наведений приклад яскраво демонструє, що  навчальному закладу, який прагне ефективно працювати і створювати власний простір для творчості, гарантовано широкі організаційно-нормативні можливості.

Маємо надію на те, що добірка матеріалів мікрорепозиторію на тему «Організація та проведення експериментальної діяльності регіонального рівня у закладах професійної (професійно-технічної) освіти» буде для Вас корисною.




Комментарии